Nog even persen. ‘Mijn Lammetje Mijn’ bijna geboren. Hoera!

Nu de uitgever eindelijk bericht heeft gestuurd dat mijn boek het verdient om verder geredigeerd te worden –en mag ik hopen, ook uitgegeven- durf ik het aan: hoera, weer een boek staat op het punt geboren te worden. Er is ontsluiting, maar het wachten is nog op verdere aanwijzingen van de verloskundige. Persen? Is het een stuitligging? Mijn Lammetje Mijn is uitgerekend voor september.

Om het wachten te verkorten –in de boekenwereld beweegt men zich wat trager dan ik gewend ben uit de journalistiek– heb ik me onledig gehouden met het schrijven van een flaptekst. Het zal vast niet de uiteindelijke versie zijn, maar ik wil hem hier graag delen:

“Alle bezorgdheid van haar ouders in de wind slaand, trouwt de Ijsstelsteinse Emma met haar vriend die zijn wortels in het ruige Oost-Turkije heeft. Serheng is de zoon van een agha, een clanleider, en zal zijn vader opvolgen. Samen dromen ze ervan om de conservatieve, moslim clan wakker te schudden met hun moderne, westerse opvattingen. Dat stuit op weerstand. Naarmate de dorpelingen een steeds hechter front vormen, nemen de schaduwen toe waartegen Emma moet vechten. Eén ervan lijkt Serheng te zijn. Dan breekt de hel los en slaat ze zelf de bodem onder hun voeten uit. Mijn Lammetje Mijn is een spannende roman over liefde, loyaliteit en misdaad.”

ImageHet verhaal is gesitueerd in een denkbeeldig dorp in de buurt van het stadje Gerger, op de flanken van de Nemrutberg. Ik heb geput uit de kennis die ik opgedaan heb tijdens mijn journalistieke reizen, maar recentelijk ook wat tijd doorgebracht in Gerger om de atmosfeer daar op te snuiven. Daarover vertel ik in een latere post meer. Mijn eerstvolgende project is nu om de foto’s op mijn website te zetten. Ik stel me zo voor dat mijn hoofdpersoon, Emma, die genomen heeft.

I'm curious to hear what you think. Please, leave a comment.

